Imię i nazwisko: Mariola Łabno - Flaumenhaft

Kilka słów o mnie:

Jak to się stało, że jestem aktorką? Mogłabym odpowiedzieć słowami piosenki „…po prostu stało się…” lub jeszcze inaczej – bo tak!

Teatr jest dla mnie wszystkim. Całym moim życiem, pracą, miłością, pasją, sposobem wyrażania siebie, całą mną.

Każda z moich aktorskich kreacji czegoś mnie nauczyła, wyjawiła jakąś prawdę o samej sobie oraz pozwoliła mi odkryć w sobie cały wachlarz stanów emocjonalnych, przeżyć i przemyśleń. Dlatego też wszystkie moje role zaliczam do ulubionych. Nie ma bowiem małych ról. Jak mawiała znakomita aktorka Mieczysława Ćwiklińska: „ról nie mierzy się na łokcie”.

Wolny czas lubię spędzać na ciekawych rozmowach ze swoimi przyjaciółmi oraz nie stronię od dobrej lektury i ambitnego kina.  Interesuję się również sztuką. Jednak sposobem na odreagowanie stresów codzienności jest dla mnie wysiłek fizyczny – sport.

Marzenia? Kto ich nie ma…, ale moje zostawiam tylko dla siebie. Niech to będzie moja mała, słodka tajemnica…

„Jeśli chcesz rozśmieszyć Boga, opowiedz mu o swych planach…” Żyję dniem dzisiejszym i czerpię z niego wszystko co najlepsze. Moim credo jest „Carpe diem”.

Jaka jestem? Zofia Nałkowska wprost napisała: „Jest się ta­kim, jak myślą ludzie, nie jak myśli­my o so­bie my, jest się ta­kim, jak miej­sce, w którym się jest”. Zastanówmy się, ile prawdy jest w tych słowach?


Data i miejsce urodzenia: 3 lipca 1964 r. Tarnów

Wykształcenie:

Państwowa Wyższa Szkoła Teatralna we Wrocławiu (1987)
Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania – Public Relactions (studia podyplomowe)

Ważniejsze role:

- „Bal manekinów” - Angelika (reż. A. Jakimiec, 1986)
- „Debiutantka” – Agnieszka (reż. P. Paradowski, M. Stebnicka, 1987)
- „Zemsta” - Klara (reż. W. Jesionka, 1988)
- „Antygona” – Antygona (reż. J. Zbiróg, 1988)
- „Śluby panieńskie” – Aniela (reż. M. Kaniewska, 1989)
- „Brel” – Anna Augustynowicz (reż. J. Opalski, 1990)
- „Balladyna” - Balladyna (reż. T. Krzan, 1992)
- „Kandyd” – Kunegunda (reż. M. Wojtyszko, 1993)
- „Wesele” – Panna Młoda (reż. B. Ciosek, 1994)
- „Sen nocy letniej” – Hipolita, Tytania (reż. B. Ciosek, 1997)
- „Miłość w Wenecji” – Angela (reż. G. Pampiglione, 1997)
- „Trzy siostry” – Masza (reż. B. Ciosek, 1997)
- „Dusia, Ryba, Wal i Leta” – Leta (reż. T. Lengren, 1998)
- „Szklana menażeria” – Laura (reż. A. Rozhin, 1999)
- „Mazepa” – Amelia (reż. W. Zeidler, 1999)
- „Królowa piękności” – Maureen (reż. P. Bikont, 2000)
- „Oscar i Ruth” – Ruth (reż. W. Zeidler, 2000)
- „Dziecko” – Agnes (reż. M. Pasieczny, 2002)
- „Jan Maciej Karol Wścieklica” – Valentina de Pelline (reż. J. Bunsch, 2003)
- „Mieszczanin szlachcicem” – Markiza Dorymena (reż. B. Wyszomirski, 2004)
- „Shirley Valentine” - Shirley Valentine (reż. H. Rozen, 2004)
- „Matka Courage i jej dzieci” – Yvette (reż. K. Deszcz, 2006)
- „Przejście” – Marina Cwietajewa (reż. J. Wernio, 2007)
- „Dziady” – Pani Rollinson (reż. J. Andrucki, 2007)
- „Owrzodzone słońce” – Sandra (reż. K. Wiśniewski, 2008)
- „nic nie może wiecznie trw@ć” – Krysia (reż. R. Caban, 2009)
- „Sługa dwóch panów” – Beatrycze (reż. W. Matuszewski, 2009)
- „Pan Tadeusz” – Telimena (reż. I. Jun, 2009)

Obecnie występuję w:

Romantyzm-Nowe Oczyszczenie

Coś w rodzaju miłości

Wielka woda

Wyżej niż połonina. Saga w VI aktach

Sąsiedzi

Na Pokuszenie

Siostrunie

Pan Tadeusz

Ania z Zielonego Wzgórza