O festiwalu piszą...
Magdalena Mach
Dziennikarka, redaktorka, publicystka i koordynatorka internetu w Gazecie Wyborczej Rzeszów. Pisze także recenzje teatralne oraz redaguje informator kulturalny "Co Jest Grane 24". Od lat śledzi, opisuje i komentuje wydarzenia kulturalne oraz problemy kultury na Podkarpaciu. Prowadzi warsztaty dziennikarskie i spotkania autorskie z pisarzami. Jest współautorką książki „Ceremonie pamięci. 15 lat Teatru Przedmieście”, publikowała w piśmie literacko-artystycznym „Fraza” i kwartalniku muzyczno-literackim „Kamerton”. Zainspirowała napisanie nowego hejnału Rzeszowa przez Tomasza Stańkę, genialnego trębacza jazzowego.
Dzień 1.
Radość wspólnego doświadczenia artystycznej wolności - Teatr O.de.la "Koniec, początek SOMA"
Dzień 2.
Szalony pomysł na rozmowy o trudnym sąsiedztwie. „Lwów nie oddamy”
Pierwsze rzeszowskie spektakularne widowisko plenerowe. "Diabeł łańcucki"
Dzień 3.
Węgierska perełka. "Acis i Galatea"
Anna Rzepa-Wertmann
Lublinianka z dziada pradziada, rasowo rodowodowa z dumnego i honornego Kośminka. Czytać nauczyli dla świętego spokoju, gdy miała cztery lata – od tamtego czasu mol książkowy, pożeracz, Historynka…
Chowana pomiędzy planem filmowym, zasceniem a pracowniami teatralnymi, miała to w sensie dosłownym „w genach”. Po drodze zgłębiając fenomen Teatru namacalnie, naocznie, poprzez rozmowy i osmozę. Na jej pecho - szczęście za czasów młodości w lubelskim „Julku Osterwie” (do dzisiaj tak Ten Teatr z czułością i empatią nazywa…!) tworzyli i pracowali Wielcy i Najlepsi; dyrektorowali Ignacy Gogolewski i Andrzej Rozhin. Historyk z wykształcenia, niespełniony radiowiec, indywidualistka, intelektualistka o niebezpiecznie samodzielnym sądach i opiniach, ekscentryczny kot chadzający własnymi drogami. Chcąc okpić Przeznaczenie i od niego uciec (ale po części z nieuleczalnej miłości do „czarnych znaczków na białym papierze”!) została krytykiem literackim.
Jednak Ananke upomniała się o swoje, o dziwo ze skutkiem pozytywnym. Krytykiem teatralnym została przez przypadek, z rozpędu, z winy genów. Skoro już jednak „wzięła Scenę i wszystko dookoła na warsztat i pod pióro”, postanowiła być w tym, co robi i pisze zawsze po jedynej słusznej stronie. Od zawsze najpierw jest Widzem, horrendalnie wybrednym i wyczulonym na każdy najmniejszy kiks! Zaś w Teatrze, poza Widzami, najważniejsi są wszyscy Techniczni w każdym charakterze oraz Państwo Portierzy, bo to oni najlepiej znają te Krainy Ułudy i Imaginacji, ot co!
Dzień 1.
Pamięć i Tożsamość kontra Wiara we wszelakim jej sensie i znaczeniu
Tomasz Domagała
Jest absolwentem teatrologii Uniwersytetu Jagiellońskiego; studiował aktorstwo w PWSFTviT w Łodzi oraz filologię hiszpańską we Wszechnicy Polskiej Szkole Wyższej w Warszawie. Członek polskiej sekcji europejskiego Stowarzyszenia Krytyków Teatralnych AICT. Były członek Rady Artystycznej Teatru im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku (2013-17) oraz ekspert Biura Kultury m.st. Warszawy w dziedzinie teatru (2015). Współpracownik najważniejszych polskich festiwali teatralnych (Boska Komedia 2016, Boska Komedia 2017, Olimpiada Teatralna 2016, Opolskie Konfrontacje Teatralne 2017, 2018, Międzynarodowy Festiwal Szkół Teatralnych iTSelF 2017, Dialog-Wrocław 2017, Festiwal Szekspirowski 2017, 2018 Festiwal Nowego Teatru 2017, Kaliskie Spotkania Teatralne 2018, Międzynarodowy Festiwal Kontakt w Toruniu 2018).
W teatrze współpracował m.in. z Krystianem Lupą, Andriejem Moguchym, Danem Jemettem, Agnieszką Korytkowską-Mazur czy Robertem Talarczykiem. Publikował w „Gazecie Wyborczej”, „Rzeczpospolitej”, „Tygodniku Powszechnym” oraz „Dzienniku. Gazecie Prawnej”. Od 2017 jest redaktorem „Magazynu Filmowego”, miesięcznika Stowarzyszenia Filmowców Polskich. Scenarzysta i aktor. Od 2014 publikuje na autorskim blogu z recenzjami teatralnymi i filmowymi - DOMAGALAsieKULTURY: www.domagalasiekultury.pl. Od lipca 2018 prowadzi autorską audycję - DOMAGAŁAsięTEATRU na falach Polskiego Radia 24.
TRANS/MISJE LIVE – oficjalny dziennik Międzynarodowego Festiwalu Sztuk TRANS/MISJE w Rzeszowie
Międzynarodowy Festiwal Sztuk TRANS/MISJE zrealizowano dzięki wsparciu:
Powrót