Wydarzenia

Wydarzenia



Poznaliśmy pomysły uczestników II edycji Teatralnego Speed-Datingu

Czytanie performatywne DOM GALERIA

Alicja Kobielarz

DOM GALERIA

Reżyseria: Jan Hussakowski

obsada: Anna Demczuk, Monika Kulczyk (gościnnie), Paweł Gładyś, Karol Kadłubiec

Czytanie performatywne FEBRA

Aldona Kopkiewicz

FEBRA

Reżyseria: Martyna Łyko

Choreografia: Tobiasz Sebastian Berg

Muzyka: Kamil Tuszyński

Inspicjent: Anna Jochym

Obsada: Anna Demczuk, Justyna Król, Małgorzata Machowska, Barbara Napieraj, Elżbieta Winiarska (gościnnie), Mariola Łabno-Flaumenhaft, Waldemar Czyszak,  Paweł Gładyś

 

Czytanie performatywne CELINECZKA

Katarzyna Matwiejczuk

CELINECZKA

Reżyseria: Kamila Siwińska

Muzyka:  Joanna Szumacher

Przygotowanie wokalne: Joanna Sykulska

Inspicjent: Małgorzata Depta

Obsada: Joanna Baran – Baran Marczydło, Dagny Cipora, Maria Dańczyszyn (gościnnie), Magdalena Kozikowska – Pieńko, Beata Zarembianka, Marek Kępiński, Wojciech Kwiatkowski (gościnnie)

 

Czytanie performatywne SUPERBOHATER

Michał Łukowicz

SUPERBOHATER

Reżyseria: Beniamin Bukowski

Inspicjent: Karolina Dańczyszyn

Obsada: Justyna Król, Małgorzata Machowska, Sylwia Gola (gościnnie), Małgorzata Pruchnik – Chołka, Michał Chołka, Józef Hamkało, Karol Kadłubiec

 

Czytanie performatywne BRACIA

Michał Kurkowski

BRACIA

reżyseria Karolina Szczypek

muzyka Kamil Tuszyński

obsada Sebastian Grygo (gościnnie), Magdalena Kozikowska-Pieńko, Karol Kadłubiec (gościnnie), Katarzyna Obidzińska (gościnnie), Jędrzej Wielicki (gościnnie)

Czytanie performatywne "Bracia" podczas 25.RSK

 

performance VENI VIDI VR

VENI VIDI VR

koncepcja, reżyseria  Martyna Łyko
VR przestrzeń, programowanie Nastia Vorobiova i Pavlo Mazur
muzyka Alisa Kobzar
obsada Justyna Król, Paweł Gładyś

Technologia przenosi odbiorcę w kreowany świat, ale staje się jednocześnie narzędziem dramaturgicznym.
Aktorzy Teatru im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie wejdą w role ambasadorów wirtualnej rzeczywistości –
ekspertów od nieistniejącego. Nie będzie to tradycyjny spektakl, bo choć role zostały rozdane, nikt ich nie zapisał.
Tutaj wyjściem do tworzenia opowieści scenicznej jest obraz 3D. Aktorzy, wyposażeni w narzędzia współczesności,
zanurzeni zostają w stworzony przy pomocy techniki komputerowej świat. Odbierają wysyłane przez
niego bodźce i reagują spontanicznie. Emocje odnoszą się bezpośrednio do rzeczywistości i sytuacji, w które
wprowadza nas narracja obrazu. Wartość tekstowa wywodzi się bezpośrednio z aranżowanych technicznie
scen oraz z emocji i uczuć, w które aktorzy zostali wprowadzeni za pośrednictwem komputera.
Jakie to będą uczucia, w jaki sposób zostaną wyrażone oraz czy będą na tyle bliskie prawdziwym, by stworzyć
dla nich alternatywę również w teatrze – okaże się w dzień pokazu. Wtedy zarówno widzowie, jak i aktorzy
zetkną się z materiałem po raz pierwszy, a każde wypowiedziane słowo będzie wynikiem scenicznego tu i teraz.
Poszczególne zdania symultanicznie zapisywane przezalgorytm mowy ułożą się w sekwencję dialogów i monologów z podziałem na sceny. Efektem tego wydarzenia będzie gotowy scenariusz. Będzie to zarazem pierwszy
tekst napisany w ramach platformy, której głównym celem jest generowanie nowych tekstów dla teatru.
Veni Vidi VR to eksperyment literacki i artystyczny badający granice współczesnego teatru, sprawdzający, jak
nowe media mogą służyć teatrowi, skoro stały się już częścią naszego życia. Veni Vidi VR to akcja otwierająca
Scenę Nowej Dramaturgii, która ma na celu zachęcić do pisania, czerpania inspiracji z alternatywnych źródeł
oraz rozpatrywania możliwości dramatu w niekonwencjonalny sposób.
Martyna Łyko

 


Powrót